Vleugellam

Mandy 21 oktober 2023
Vleugellam is een verhaal vol passie en geheimen. Alessa heeft het nodige meegemaakt en vertrouwd niet zomaar iedereen die op haar pad komt. Wanneer ze Matthew, een knappe klant van haar bijbaantje bij de coffeeshop, tegenkomt bij haar stagebedrijf, weet ze niet wat haar overkomt.

Het verhaal komt al snel op gang en wekt direct mijn interesse. Alessa is een boeiend personage met een verleden, dat ik tijdens het lezen langzaam mag ontdekken. Matthew daarentegen vond ik in het begin van het verhaal interessant, maar kon mijn aandacht niet helemaal vasthouden. Hij komt over als een galante man, maar maakt soms keuzes die ik niet begrijp. Ook werden er veel Engelse woorden gebruikt. Hoewel ik het zeker begreep, aangezien het de moedertaal van Matthew is, voelde het soms net iets te veel.

Het boek weet een zekere spanning op te bouwen, en sommige dialogen tussen de personages zijn scherp en boeiend. Toch heb ik het gevoel dat het verhaal halverwege stagneert. Bij bepaalde scènes ontbrak de geloofwaardigheid, waardoor sommige acties en beslissingen van de personages onrealistisch leken.

Hoewel het verhaal me minder heeft gegrepen dan ik had gehoopt, bevatte het toch interessante ontwikkelingen die je op het puntje van je stoel houden. Als je op zoek bent naar een spannend en enigszins mysterieus liefdesverhaal, dan is dit zeker een verhaal voor jou! Het einde van het boek is spannend en open, daarom raad ik je aan te wachten tot deel 2 is uitgebracht!

Meer recensies van Mandy