Makkelijk te volgen en grappig geschreven!

Mandy 18 maart 2023
In dit boek volg je de verhaallijnen van Sam en Nisha. Beide levens staan op z'n kop door heftige gebeurtenissen. Sam probeert allerlei ballen in haar leven omhoog te houden, er te zijn voor haar depressieve man, puberdochter en zich niet te laten intimideren door haar baas. Nisha geniet daarentegen van haar luxe leventje tot ze erachter komt dat haar man rijke man Carl van haar wil scheiden.

Het verhaal leest gemakkelijk weg en is goed te volgen. De onderwerpen in het boek zijn af en toe zwaar en kunnen soms wat heftig overkomen, toch is het wel luchtig en vol humor geschreven. De personages waar het verhaal om draait zijn duidelijk tegenpolen van elkaar. Nisha is heel erg aanwezig en niet bang om haar mening te uiten en Sam is heel stil en probeert niemand tot last te zijn waardoor ze nogal eens ondergesneeuwd wordt. De variatie tussen deze twee personages maakt het boek interessant. Wel had ik verwacht dat de ontmoeting tussen beide personages eerder zou plaatsvinden.

De titel van het boek vind ik perfect gekozen. Tijdens het lezen krijg je al vrij snel door waarom er voor deze titel gekozen is, het dekt ook de volledige lading van het verhaal. Dit boek gaat over vriendschap, liefde met een vleugje humor. Er komen verschillende onderwerpen aan bod zoals depressie, ziekte en machtsverhoudingen. Deze onderwerpen voeren geen boventoon en zijn op een luchtige manier in het boek verwerkt. Het einde is heel erg goed geschreven, alles komt mooi samen en het verhaal sluit op een manier af die ik niet helemaal zag aankomen.

Dit verhaal is anders dan Voor jou, eigenlijk is het er bijna niet mee te vergelijken. Het heeft wel zware onderwerpen maar het is totaal anders verpakt en er zit veel meer humor in dit boek. Als je al twijfelt dan zou ik dit boek zeker een kans geven.

Meer recensies van Mandy