De bloedrode sluier

Mandy 31 maart 2024
'De bloedrode sluier' vertelt het verhaal van Célie, die ervoor kiest om de eerste vrouwelijke jager van Belterra te worden. Haar omgeving is geschokt door haar beslissing en niet iedereen staat dan ook achter Célie. Wanneer er steeds meer vreemde moorden worden gepleegd en Célie wordt buitgensloten, besluit ze haar eigen onderzoek te starten. Haar onderzoek voert haar geheel onverwacht naar de meedogenloze, knappe en mysterieuze koning van de vampiers.

De personages in 'De bloedrode sluier' zijn levendig en vormen een goed samenhangend geheel. Het is bovendien leuk om bekende personages uit de eerdere Heks & Jager-serie terug te zien in dit verhaal. Hoewel 'De bloedrode sluier' op zichzelf kan worden gelezen zonder voorkennis van de eerdere serie, kunnen er wel enkele spoilers over het verloop en einde van deze serie aan bod komen.

In het begin van het verhaal leer je Célie en haar verloofde Jean Luc kennen. Al snel wordt duidelijk dat Jean Luc het beste met Célie voorheeft, maar ook dat hij haar te veel wil beschermen waardoor hij haar behandeld met fluwelen handschoentjes. Het is overduidelijk dat Jean Luc bang is dat Célie elk moment kan instorten, wat gezien haar heftige nachtmerries niet zo gek is.

Binnenkort komt mijn volledige recensie online bij Bazarow!

Meer recensies van Mandy