Het

MandyLoesink 11 januari 2020
'Het' neemt de lezer mee maar Derry, een stadje in Maine waar, op z'n zachtst gezegd, vreemde dingen gebeuren. Niet alleen in het heden, maar ook in het verleden vinden er raadselachtige en angstaanjagende gebeurtenissen plaats. Een groepje kinderen, en later volwassenen, probeert uit te zoeken wat 'Het' is en er vervolgens korte metten mee te maken. In het verleden zijn ze niet succesvol gebleken, want 27 jaar na dato begint alle ellende weer van voren af aan...

Ik vond dit boek regelmatig spannend en een regelrechte page-turner. Er zaten echter ook hele stukken in die er best uit hadden gemogen. Deze voegden niet echt iets toe aan het verhaal en maakten het soms een echte opgave om verder te lezen. Waarschijnlijk was de verkorte versie meer aan mij besteed. Achteraf blij dat ik deze klassieker gelezen heb en hiermee een voorproefje heb gekregen voor de film die dit najaar opnieuw uitgebracht wordt

Meer recensies van MandyLoesink