Stoel 7a

MandyLoesink 27 januari 2020
Mats Krüger, een ervaren en succesvolle psychiater, moet zijn vliegangst overwinnen als zijn hoogzwangere dochter Nele voor het eerst in jaren weer contact met hem opneemt. Na een cursus tegen vliegangst gaat Mats aan boord van de langeafstandsvlucht Buenos Aires - Berlijn. Al zijn angsten lijken voor niets tot een vreemdeling hem vertelt dat een van Mats' ex-patiënten zich ook aan boord bevindt. Iemand die hij ooit heeft bevrijd van moordlustige, gewelddadige fantasieën. En nu moet Mats zien te voorkomen dat hij de 600 passagiers en zichzelf niet mee de dood in jaagt...

Dit boek begint en eindigt goed. Het begin is meteen spannend; wat gebeurt hier en waarom? Is Nele echt in gevaar? Het riep de ene vraag na de andere op. Het antwoord volgt al snel: dit kan niet goed gaan... Het einde vond ik onverwachts liefdevol en mooi. Die zag ik niet aankomen en hier doet Fitzek goede zaken wat mij betreft. Tsja en dan het middenstuk en dus veruit het grootste deel van dit boek. Ik vond het op z'n zachtst gezegd ongeloofwaardig. Dit boek hangt van toevalligheden aan elkaar. En dat niet eentje, maar het hele boek door. Dit vroeg wel heel veel verbeeldingskracht! Het verhaal is onderhoudend genoeg om verder te lezen doordat er eigenlijk steeds wat nieuws gebeurt en zoals ik zei, het einde was het waard. Toch lijkt de schrijver mij nét te hard zijn best te moeten doen om er echt een interessant boek van te maken. Jammer!

Meer recensies van MandyLoesink