haar bestaan als single in Londen achter en verhuist naar het prachtige Carnhallow House in Cornwall. Hier vindt ze de liefde en de rijkdom die ze jarenlang zocht en neemt ze de zorg voor haar stiefzoon Jamie op zich. Eindelijk heeft Rachel het leven waar ze zo naar verlangde.
Maar perfect zal haar leven niet lang blijven. Jamie doet een huiveringwekkende voorspelling die haar niet meer loslaat. Zijn dreigende woorden dwingen Rachel in het verleden te graven.
Ondertussen begint ze haar kersverse echtgenoot steeds meer te wantrouwen. Waarom weigert hij te praten over Jamies vreemde gedrag? En wat is er precies gebeurd in de aanloop naar de vroegtijdige dood van zijn eerste vrouw? Met de donkere dagen van december in aantocht grijpt de angst Rachel naar de keel. Want wat als er waarheid schuilt in Jamies ijzingwekkende voorspelling?
'Met Kerstmis ga jij dood.'

Waar te beginnen met dit boek, want wat valt erover te vertellen? Als je geïnteresseerd bent in mijnen en de historie daarvan, zit je goed met dit boek. Ik daarentegen sloeg hele pagina's over omdat dit mij niet boeit. Na het lezen van 'Vlak voordat ik stierf' was had ik hoge verwachtingen van dit boek. Ik hoopte op eenzelfde psychlogisch thriller. Helaas werden deze totaal niet waargemaakt. Het verhaal fladdert alle kanten op en hetzelfde geldt voor de personages. Alledrie hebben ze iets duisters in hun karakter, maar ik miste het uitdiepen hiervan. Het blijft allemaal een beetje vaag en zelfs na het uitlezen van dit boek ben ik er nog niet achter wat nou precies het verhaal was. Echt een tegenvaller en zeker geen aanrader!

Reacties op: Vuurkind

Vuurkind - S.K. Tremayne