Wauw!

Wat een indrukwekkend verhaal en wat knap geschreven. Het is lastig om vanuit vier verschillende personages te schrijven, maar Wendy Brokers krijgt het goed voor elkaar. De lezer krijgt een duidelijk beeld van alle vier de jongeren, hun karakters en onzekerheden. En hoewel ik het ontstaan van de twee stellen in het verhaal normaal iets te doorsnee vind (twee jongens en twee meisjes in één groepje), klopte het nu gewoon. Het was logisch. Het verhaal is heel sterk en behandeld naast de aanslag nog verschillende andere thema's. Als lezer begrijp je de hoofdpersonen en snap je de gedachten die ze bezighouden. Maar Naima die oog in oog kwam te staan met een "geest" uit het verleden, dat had ik van mijlenver niet zien aankwamen. Wat was dat spannend....
Het jaar is nog maar net begonnen, maar dit boek staat nu al zeker in mijn lijstje van favorieten van 2020.

Meer recensies van Boekenwaarjeblijvanwordt