Verdient een mooi plekje in huis

MargooSchrijft 13 januari 2021
"Om hulp vragen betekent niet dat je opgeeft," zei het paard.
"Het betekent dat je weigert om op te geven."

Alleen al voor de tekeningen is dit een prachtig boek om te hebben. De Jongen, de Mol, de Vos en het Paard van Charlie Mackesy.

Dit boekje deed mij denken aan Tao van Poeh van Benjamin Hoff, met name door de manier van schrijven en de boodschap die meegegeven wordt. Al krijgt Charlie Mackery als kunstenaar zijn boodschap met veel minder woorden verteld. Je kunt het boek op elke pagina openslaan of gewoon lezen, in beide gevallen word je meegenomen in een verhaal dat bijna niet anders te omschrijven is dan ontzettend lieflijk.

Vol belangrijke wijsheden die je niet zullen verrassen, maar ondanks dat is het zeker de moeite waard om dit prachtige boek een mooi plekje te geven in huis.

Meer recensies van MargooSchrijft