Niet het beste boek van Kepler, maar ik blijf zeker fan

MargooSchrijft 13 januari 2021
Het vorige boek, Lazarus, heb ik voor mijn gevoel met ingehouden adem gelezen. Zó spannend was het. Maar ik ben dan ook een groot fan van Lars Kepler.

Spiegelman is het volgende deel van de serie over Joona Linna en absoluut niet te vergelijken met Lazarus. Was het niet spannend? Het was nog steeds spannend, maar wel een stuk kalmer dan het vorige deel. Deze keer is er vooral mysterie rondom de zaak, hoe zit wat allemaal in elkaar, met richting het eind een (voor mij) fantastische twist. Het zat weer geniaal in elkaar, heerlijk vlot geschreven en ik kijk nu al uit naar het volgende boek.

Enige teleurstellende vond ik dat Spiegelman niet echt aansloot op Lazarus, terwijl ik daar (nog steeds) wel behoefte aan had.

Ben je een fan van thrillers? De boeken zijn los te lezen, maar dan raad ik toch de eerdere delen aan, omdat dit deel voor mij niet het beste weergeeft hoe goed het schrijversduo is.

Meer recensies van MargooSchrijft