Veel wijsheid op humoristische en eenvoudige wijze

MargooSchrijft 14 oktober 2020
"Woe Wei betekent: niet indruisen tegen de aard der dingen. Een handelswijze die voortkomt uit een innerlijk aanvoelen van het natuurlijke ritme der dingen."

In het boek Tao van Poeh van Benjamin Hoff wordt het Taoïsme uitgelegd aan de hand van Winnie de Poeh en zijn vrienden. Na het lezen van De kat van de Dalai Lama door David Michie kreeg ik dit boek te leen. En inderdaad, op eenzelfde humoristische en eenvoudige wijze wordt in dit boekje veel wijsheid uitgelegd. Poeh speelt een mooie rol naast de schrijver. De karakters zijn leuk uitgewerkt aan de hand van korte verhaaltjes uit Winnie de Poeh en de illustraties van E.H. Shepard zijn een goede toevoeging.

Als je op een laagdrempelige manier kennis wilt maken met het Taoïsme, dan is dit boekje een goed begin.

Meer recensies van MargooSchrijft