Een verhaal via brieven, heel knap gedaan!

MargooSchrijft 14 oktober 2020
De titel van dit boek vind ik geniaal en na het lezen ben ik er alleen maar enthousiaster over geworden.

Het literair aardappelschiltaart genootschap van Guernsey gaat over een schrijfster die op zoek is naar een onderwerp voor een nieuw boek. Per toeval komt ze in contact met iemand van het Engelse eilandje Guernsey. De bewoners op dit eilandje hebben de Tweede Wereldoorlog samen doorstaan door een leesclub te starten.
Aan de hand van briefwisselingen wordt het hele verhaal verteld over hoe de eilandbewoners de leesclub hebben opgestart en wat het eiland heeft meegekregen van de oorlog. Je volgt de hoofdpersoon van het verhaal die steeds meer bewoners van het eiland leert kennen. Uiteindelijk is ze zo nieuwsgierig dat ze zelfs naar het eiland toegaat. Wat ik erg knap vond is dat je er zelf ook heel nieuwsgierig naar bent.

Ik vond het erg knap om het hele verhaal alleen via brieven te lezen. Het verveelde mij op geen enkel moment en ik had ook niet het idee dat ik informatie miste. Wat mij betreft een echte aanrader als je een keer een boek in een andere stijl wil lezen en benieuwd bent naar het verhaal van dit eiland.

Meer recensies van MargooSchrijft