Mijn eerste King

MargooSchrijft 21 september 2020
Het Instituut van Stephen King is voor mij het eerste boek dat ik van Stephen King heb gelezen. Ik was altijd al erg benieuwd en ben vorig jaar een keer in een ander boek begonnen, maar dat was me te gruwelijk om te lezen. Dit boek daarentegen, wel nog steeds een gruwelijke gedachte, heb ik wel kunnen uitlezen.

Het Instituut gaat over een super slim jongetje, Luke, dat op een nacht gekidnapt wordt, omdat hij over hele lichte speciale krachten beschikt. In het instituut worden op een gruwelijke manier experimenten uitgevoerd met kinderen zoals Luke. De plek is een en al duister en de complete oneerlijkheid straalt er van af, wat er voor zorgt dat je toch door blijft lezen. Wat doen ze daar en waarom kunnen deze mensen voor zichzelf goed praten dat zij kinderen op deze manier behandelen?

Ik vond het erg interessant om tussen de regels door ook te lezen hoe Stephen King denkt over de overheid en hoe de wereld is. Het is een dik boek, meer dan 500 bladzijden, maar het leest goed door. Voor mijn gevoel liep de spanning wel wat te snel terug en had het iets korter verteld kunnen worden. Als je wilt starten met Stephen King: voor mij was dit een goede eerste ervaring.

Meer recensies van MargooSchrijft