Spannend en informatief

Marieke Leest 25 maart 2020
Ik mocht dit boek lezen dankzij Young Adult Belgie. De dubbele helix is het derde boek in de serie van Explorer Academy. Ik had reeds deel 1 gelezen waarin Cruz geselecteerd wordt als één van de weinige jongeren ter wereld die les mag volgen aan de Explorer Academy om een echte explorer te worden. Voor het verhaal is het belangrijk dat de boeken in volgorde worden gelezen want er zit een duidelijke lijn in het verhaal. (let op: mogelijke spoilers over vorige delen in deze recensie)
In dit deel gaat tante Marisol, de tante van Cruz, die lesgeeft aan de Explorer Academy naar Hawaii om de vader van Cruz terug te vinden, die verdwenen is. Cruz krijg tegelijk een berichtje van zijn ontvoerders. Cruz is als sinds deel 1 op zoek naar een formule, die zijn moeder uitgevonden heeft. Zijn moeder heeft deze in stukjes verstopt over heel de wereld en laat steeds aanwijzingen na aan Cruz hoe hij die kan terugvinden. Echter Nebula, een bedrijf dat medicijnen maakt, zit ook achter de formule aan en dus ook achter Cruz. En deze organisatie schuwt geen middelen. Gelukkig kan Cruz ook nog rekenen op enkele medestudenten om hem te helpen.
Een spannende en informatieve serie voor kinderen van 10+ waarbij je samen met Cruz de wereld rondreist en alle modernste technieken ter beschikking hebt, zelfs technieken die nog moeten uitgevonden worden. Achteraan in het boek krijg je ook nog wat informatie mee over wat er ook echt is.

Meer recensies van Marieke Leest