Een topper voor alle muziekfans

Marieke Douwes-Fransz 13 oktober 2022 Auteur
Dit boek van Kristie las ik al een tijd geleden maar een recensie vergat ik steeds (dubbele knieval)
Maar natuurlijk moet die er wel komen want wat heb ik hiervan genoten!
Terwijl ik moet bekennen dat ik een beetje huiverig was. Ik ben namelijk een klassieke muziek persoon die vooral 'ouderwetse' muziek luistert. Wat bij mij het dichtst bij Rock in de buurt komt is Queen... dat zegt genoeg denk ik. Maar wat was het een feestje!
Fleur zit nog steeds in mijn hoofd en als je een personage na zoveel weken nog steeds niet bent vergeten, zegt dat wat over het boek. Het muziekelement is volop aanwezig en zelfs voor iemand die doorgaans dus klassiek en jaren '50 muziek luistert, is dit genieten. Het is gericht op Rockmuziek maar niet overdadig, precies goed. Het is een absolute feelgood en die cover!!! Love it!
Fleurs grote liefde is muziek en ze krijgt de kans van haar leven om hier handen en voeten aan te geven. Je voelt haar enthousiasme en haar zenuwen. Ook loert er romantische liefde om de hoek maar die liefde krijgt ze natuurlijk niet cadeau; ze staat immers niet voor niets bekend als Fleur Flirt. De manier waarop ze van dat imago losraakt en de ware liefde vindt, is door Kristie perfect beschreven. Het wordt nergens klef, plakkerig of te zoet en dat is lekker! Ook een extra knipoogje naar de pa van Fleur...hilarisch!

Deel 2 verschijnt over een paar dagen en ik hoop mijn leven te beteren en die recensie sneller te plaatsen ;-) Voorlopig is dit een dikke aanrader.

Meer recensies van Marieke Douwes-Fransz