Vakantielectuur

Marieke Leest 21 juni 2020
Ik mocht dit boek lezen voor een leesclub van Hebban. De cover ziet er echt leuk uit en doet je onmiddellijk wegdromen. Het verhaal gaat over Rosa, die van baantje naar baantje hopt en goedkoop een kamer huurt bij een vriend, Josh in Londen maar verder niet echt iets bezit, ze heeft zelfs geen bankrekening. Plots erft ze een oud winkelpand in Cockleberry Bay. In de erfenis staat dat ze het pand niet mag verkopen. Ze besluit een kijkje te gaan nemen en de winkel opnieuw te openen. Cockleberry Bay is een klein dorpje waar veel geroddeld wordt. Dit mag Rosa aan den lijve ondervinden. Niet iedereen heeft het echter goed met elkaar voor.
Zelf had ik jammer genoeg niets met het hoofdpersonage. In het begin is ze nogal hulpeloos en ze drinkt veel. Ze wordt gedurende het boek wel sterker en zelfzekerder en ik kreeg naarmate het verhaal vorderde wel mee sympathie voor haar.
Echter bijna geen enkele man in het verhaal leek me een leuk type. Het waren stuk voor stuk rare mannen en ze belandt ook gewoon met iedereen in bed. Enkel het homokoppel van de Lobster Pot vond ik zelf erg leuk. De enige kanshebber was Josh, helaas werd hij tijdens het verhaal wat onderdrukt door Lucy.
Het einde was te snel voorbij. Rosa vindt de man van haar leven en in het volgende hoofdstuk gaan ze al trouwen, dus de echte verliefdheid maken we niet mee en dit vind ik wel jammer voor een feelgoodboek.
Het boek was wel vlot geschreven en de bestemming is er eentje om bij weg te dromen. Als vakantielectuur is dit wel een ideaal boek.
Al bij al vond ik het een leuk boek om te lezen maar de rest van de trilogie laat ik aan mij voorbij gaan. Maar het verhaal is wel afgerond is en je kan het even goed als standalone kan lezen, zonder het gevoel te hebben dat je iets mist als je de rest niet leest.

Meer recensies van Marieke Leest