Lezersrecensie

Heerlijke summer-read vol humor en liefde

Marieke Scheers 11 april 2024 Hebban Recensent
Ik houd van de verhalen Rebecca Raisin en was zeer blij toen ik bericht kreeg dat ik haar nieuwe verhaal mocht gaan lezen. En het was weer geweldig. De setting is prachtig, het eiland Santorini is zo mooi en dat heeft ze goed beschreven. Daarnaast de boekwinkel van haar oma. Wat een geweldige plek. Bibliotherapy is de beste boekwinkelnaam ooit en het idee van een nachtclub in een boekwinkel is volgens mij een gat in de markt.

Ook de personages zijn weer spot-on. Ik ben gaan houden van Evie, maar vooral van haar oma. Ze is 83 maar wat een geweldig mens. Ze was mysterieus, maar zo lief. De opvang van de honden en de manier waarop ze geniet van de aanwezigheid van Evie. Hoe diep die liefde gaat, valt aan het einde extra op. Evie is leuk en lief en een beetje sociaal onhandig, maar blijkt zich heel goed te kunnen redden. Ze wordt sterker en zelfverzekerder en maakt nieuwe vrienden.

Het verhaal is een grote zonnige droomvakantie om te beleven. Het is vrolijk, gezellig en er zit zoveel humor in. Ik heb van dit boek genoten en hoop dat er nog een vervolg komt. Vriendin Roxy kan toch niet alleen blijven?

Over Summer at the Santorini bookshop:

Santorini, een droomeiland, en Evie reist er naar toe. Niet geheel onvrijwillig. Ze is haar baan als bookscout kwijt en er is iets aan de hand met haar oma die daar is getrouwd met echtgenoot nummer negen en nu een boekwinkel runt. Dus haar moeder stuurt haar op reis om te controleren wat oma nu weer heeft bedacht. De boekwinkel is hemels, en de problemen zijn groot. Maar Evie, die niet zoveel met mensen opheeft, ontplooit zich als reddende engel en gaat daarvoor zelfs een fake-date aan met de knappe Georgios.

Meer recensies van Marieke Scheers

Gesponsord