Hoge verwachting niet waargemaakt

Marieke Douwes-Fransz 07 april 2021 Auteur
Het leek me een verhaal waar ik me helemaal in kon onderdompelen. Een groot huis, een interessante familie met uiteraard geheimen en Merel die daar wordt ondergebracht door een louche advocaat. Alle ingrediënten voor een heerlijke intrige. Het las snel, dat klopt. Maar ik was continue aan het wachten op heftige gebeurtenissen. Er gebeurt veel maar niks waar je mond van openvalt. Dat Merel uiteindelijk zelf de grootste verrassing blijkt te zijn is dan juist weer...geen verrassing. Het kabbelt wat voort en ik verloor regelmatig mijn aandacht. Ik heb het toch uitgelezen omdat ik eigenlijk benieuwd was naar de grote knaller. De grote uitsmijter. Die dus niet kwam. Het einde vond ik een enorme anti-climax en was allesbehalve bevredigend. Alsof de schrijfster ineens besloten had: ‘ Nou, laat ik hier maar stoppen met schrijven.’ Mijn 2 sterren zijn voor Olivia, die vond ik wel grappig en verfrissend.

Meer recensies van Marieke Douwes-Fransz