All the stars and teeth

Mariëlle 10 juni 2020
Als prinses van het koninkrijk Visidia, heeft Amora Montara haar hele leven getraind om High Animancer - de meesteres van de zielen- te worden. De rest van het koninkrijk kan hun eigen magie kiezen, maar voor Amora was het nooit haar eigen keuze.
Om haar plaats als erfgenaam van de troon zeker te stellen, moet ze haar vaardigheden in de duistere en gevaarlijke zielenmagie bewijzen en beheersen zonder dat deze haar beheerst, aangezien het een gevaarlijke magie is die massale dood kan veroorzaken als ze verkeerd wordt gebruikt. Wanneer haar demonstratie helemaal verkeerd gaat, wordt ze opgesloten in de kerkers van het paleis.
Daar ontmoet ze Bastian, een mysterieuze piraat, met wie ze een deal sluit: hij zal haar helpen om te bewijzen dat ze het waard is om over het koninkrijk te heersen als zij hem helpt zijn gestolen magie weer terug te krijgen.
Als ze haar thuiseiland Arida verlaat met Bastian op zijn schip "Keel Haul", ontmoeten ze onderweg een verstekeling, Ferrick, die uitgekozen was om met Amora te trouwen, en de drie reizen door het koninkrijk en ontmoeten uiteindelijk ook een zeemeermin genaamd Vataea.
Amora begint te ontdekken dat sommige van de geheimen van haar koninkrijk voor haar verborgen zijn gehouden en ze wil alles ontdekken wat ze kan over het koninkrijk dat ze op een dag zal regeren.

..."'De wereld werkt niet alleen met je ogen, prinses. Er zit meer waarheid in dan wat je kunt zien.". ....

Maar er wacht haar meer avontuur- en gevaar- dan ze voor mogelijk had kunnen houden. Een destructieve nieuwe magie is in opkomst en als Amora deze wil verslaan, zal ze legendarische monsters en wraakzuchtige zeemeerminnen moeten trotseren...of het riskeren dat Visidia ten onder zal gaan en zij dus nooit de troon zal kunnen bestijgen...

..."Angst hoort bij het leven; het enige dat telt is wat we ermee doen."..

De hoofdstukken zijn afwisselend vanuit verschillende personages beschreven, zodat je de personages goed leert kennen.
Ook is er humor, romantiek en zijn er vechtpartijen. Het is een wonderlijke wereld waar allerlei soorten magie in voorkomen. De schrijfster heeft een prettige manier van vertellen en de hoofdstukken zijn niet al te lang. Er zit genoeg afwisseling in dit verhaal. Het heeft een open einde, want dit is het eerste deel van een duo. Ik ben dus ook heel benieuwd naar het tweede deel! Een aanrader als je van het genre young adult houdt en een niet zo standaard boek over magie, piraten, prinsessen en zeemeerminnen wilt lezen.

Meer recensies van Mariëlle