De Zandman

Mariëlle 01 juli 2023
Daniël Miller, ook wel De Zandman genoemd, omdat hij van al zijn slachtoffers de ogen verwijdert en de gaten opvult met zand, heeft al veertien slachtoffers gemaakt wanneer hij plotseling spoorloos verdwijnt.
Maar nu zijn vrouw Carrie terecht staat als zijn handlanger zal De Zandman er alles aan doen om te voorkomen dat zij achter slot en grendel verdwijnt.. werkelijk alles..

Advocaat Eddie Flynn gelooft niet dat Carrie schuldig is en probeert er samen met zijn team alles aan te doen om te bewijzen dat zij niet de beoogde handlanger is, maar ook een slachtoffer van haar man.

De hoofdstukken zijn kort, wat prettig leest. Als lezer wisselt het verhaal tussen Eddie, zijn collega’s Bloch (die zelf op onderzoek gaat naar De Zandman) en Kate, De Zandman zelf en dagboekfragmenten van zijn vrouw, Carrie Miller, waardoor er tijdens het lezen steeds meer puzzelstukjes op zijn plaats vallen. Ik vond het afwisselend om het verhaal steeds vanuit andere perspectieven te lezen.

Wanneer De Zandman een van Eddie’s teamleden aanvalt wordt de zaak wel erg persoonlijk. Kunnen ze hem op tijd stoppen voordat het proces begint? De tijd begint te dringen.
Net wanneer je als lezer denkt te weten hoe het zit, kent het verhaal een plottwist en gelijk daarna nòg een verrassing, waardoor dit verhaal van mij 5 sterren krijgt! Ik verheug mij nu al op het volgende deel met Eddie Flynn in de hoofdrol.

Bedankt uitgeverij Luijtingh Slijthoff voor het recensie exemplaar!

Meer recensies van Mariëlle