Wild

Mariëlle 09 juni 2020
Dertig jaar geleden werd er een kind gevonden in de bossen, een kleine jongen. Hij was volkomen verwilderd en had geen idee wie hij was of hoe hij in de bossen terecht was gekomen. De naamloze jongen werd Wilde gedoopt.

Nu is er weer een kind verdwenen, Naomi Pine, maar niemand is er zeker van of het meisje niet gewoon een soort uit de hand gelopen verstoppertje speelt. Zelfs haar eigen vader lijkt zich niet al te veel zorgen te maken. Maar strafrechtadvocate Hester Crimstein vraagt zich af of er niet iets duisterders aan de hand is. Haar kleinzoon weet te vertellen dat Naomi vreselijk werd gepest op school en naarmate ze steeds meer verhalen van hem hoort, wordt Hester alleen maar bezorgder. Ze belt Wilde, die met zijn militaire achtergrond en grote kennis van veiligheidsnetwerken vast wel weet wat hij moet doen. Maar zelfs Wilde kan Naomi niet vinden. Als er na vier dagen vertwijfeld zoeken per post een vinger wordt bezorgd, weet Wilde dat het vermeende verstoppertje spelen in een geheel nieuwe, verontrustende en -mogelijk gruwelijke- fase is beland.

Het boek bestaat uit drie delen en de verhaallijnen lijken in eerste instantie niet veel raakvlakken met elkaar te hebben, maar uiteindelijk komt alles toch samen aan het eind. Dit boek komt wat traag op gang en ver over de helft van het boek wordt het pas een keer spannend. Dat vind ik persoonlijk erg jammer, want een echte goede thriller heeft mij vanaf bladzijde 1 al in zijn greep en dat was bij dit verhaal helaas niet het geval.
Wel zijn de personages goed uitgewerkt en komt er af en toe leuke humor in voor. De vertaling is alleen hier en daar echt bagger, maar daar moet je overheen lezen.
Al met al vond ik dit boek 3 sterren waard. Eigenlijk gewoon een gemiddeld boek. Niet heel goed, maar ook niet heel slecht. Hopelijk is het volgende boek van Coben weer een echte page-turner.

Meer recensies van Mariëlle