Bone Crier's Moon

Mariëlle 10 juni 2020
Bone ​Crier's hebben een heilige plicht. Alleen zij kunnen de levenden tegen de doden beschermen. Maar hun macht om de zielen te begeleiden naar de poorten van de hemel van godin Elara of naar de onderwereld van Tyrus komt met een opoffering. De goden eisen een belofte van toewijding. En die belofte houdt in dat de Bone Crier's hun ware liefde opofferen.

Ailesse is sinds haar geboorte voorbereid om het hoofd van de Bone Crier's te worden. De Bone Crier's is een mysterieuze familie van vrouwen die hun kracht gebruiken uit botten van dieren om de doden te helpen oversteken. Maar Ailesse zal eerst haar toegangsritueel moeten voltooien, door de jongen die voorbestemd is als haar ware liefde, te doden.

Bastien’s vader is gedood door een Bone Crier hij zint op wraak sinds hij dit voor zijn ogen heeft zien gebeuren. Maar wanneer hij eindelijk een Bone Crier heeft gevangen genomen, zal zijn wraak moeten wachten, want Ailesse's ritueel is al begonnen en nu is hun lot met elkaar verbonden-in leven en dood.

Sabine heeft nooit de moed gehad om het werk van een Bone Crier te doen. Maar wanneer haar beste vriendin Ailesse gevangen wordt genomen, doet Sabine alles wat nodig is om haar te redden, zelfs als dat betekent dat ze haar tradities overboord moet gooien, door geen dieren te doden en hun stamhoofd moet trotseren, om de band te breken tussen Ailesse en Bastian, voor ze allemaal zullen overlijden.

Het verhaal is afwisselend vanuit Ailesse, Bastian en Sabine geschreven. Je leert de personages goed kennen. En hoewel Bastian en Ailesse eerst lijnrecht tegenover elkaar staan, komen ze gaandeweg dichter naar elkaar toe en ontstaan er aan beide kanten romantische gevoelens.
Sabine ontdekt dat het stamhoofd geheimen heeft die niet aan het licht mogen komen, maar ze zal Ailesse in moeten lichten wil ze het voor elkaar krijgen dat de band tussen haar en Bastian verbroken wordt.
Ik vond dit een prachtig geschreven boek en origineel. Ik had nog niet eerder zoiets gelezen. Ik las dat dit verhaal nog een vervolg gaat krijgen en ben dan ook erg benieuwd naar deel twee!

Meer recensies van Mariëlle