Where dreams descend - waar dromen neerdalen

Mariëlle 10 juli 2020
Kallia werkt als showgirl in een magische club "Hell House" in de bossen. Deze club wordt gerund door Jack en Kallia is de ster van de show. Kallia is een geboren goochelaar met magische krachten en droomt er al jaren van om in de spotlights te staan en het publiek te laten zien wat zij allemaal kan. Maar Jack houdt dit tegen. Kallia en Jack hebben een diepe band, maar al snel ontdekt Kallia geheimen van Jack en zijn manipulatieve gedrag zorgt ervoor dat hij Kallia min of meer gevangen houdt in Hell House.

Op een avond ziet ze haar kans en vlucht weg van Jack, door haar kleedkamer in brand te zetten. Ze vlucht door de bossen, op weg naar Glorian, een mysterieus stadje waar een mysterieuze magische wedstrijd gehouden wordt, genaamd "Spectaculore".
Kallia is vastbesloten om mee te doen aan deze magische wedstrijd. Maar Kallia leert al gauw dat de stad een ruige plek is voor een vrouwelijke goochelaar met magische krachten.

In Glorian ontmoet ze Aaros, een man die ze betovert om haar assistent te zijn. Maar Aaros blijkt een hele trouwe dienaar te zijn en helpt haar overal waar hij maar kan en wordt later haar beste vriend.
Ook ontmoet ze Daron Demarco, een gebroken goochelaar en jurylid van de wedstrijd. Daron is sinds twee jaar gestopt met optreden en heeft een duister verleden.
Van de burgemeester van het stadje, meneer Eilin, leert ze wat meer over de geschiedenis van deze mysterieuze stad.:

.." Toen je Glorian binnenkwam, heb je onze poorten wel gezien. Glorian was ooit een stad die gebouwd is rond vier soorten kaarten. Vier soorten voor vier gezinnen, elk met hun eigen hoekje van Glorian. De Ranzas, De Vierras, De Fravardis en de Alastors".
Bij elke naam liet hij een kaart op tafel vallen. Een met een symbool van een driehoek in een hoek, daarna een ster, een rechthoek en een cirkel. "Naar verluidt heeft mijn familie wat Fravardi bloed in zich. Ze waren de nobele bewakers van Glorian. Geen natuurlijke magie in hun bloed, maar ze bezaten wel de magische aanraking". "Ze werden een van de eerste leraren van verworven magie". ....

Wanneer de wedstrijd begonnen is en de opdrachten steeds moeilijker worden, verdwijnen er ineens een paar deelnemers. Als er dan ook nog eens een paar gewond raken, is Kallia gedwongen om samen te werken met Daron, die haar mentor zal zijn voor de show en haar zal moeten beschermen, samen met Aaros. Stapje voor stapje leren ze elkaar meer te vertrouwen en ontrafelen ze stukjes uit hun verleden..en ontdekt Kallia de reden waarom Daron gestopt is met optreden.

De hoofdpersonen zijn goed uitgewerkt.

Kallia is de showgirl van het verhaal. Ze is als wees opgegroeid in Hell House en is ambitieus.
Jack is de meester van de show en eigenaar van Hell House. Zijn verleden is donker en raadselachtig.
Daron is de gebroken goochelaar met geheimen in zijn verleden.
Aaros is de trouwste vriend die Kallia zich maar kan wensen.

De hoofdstukken zijn opgedeeld in vier 'acts' en worden afwisselend vanuit het oogpunt van Kallia en vanuit het oogpunt van "The Master" (Jack) geschreven, waardoor er veel afwisseling in het verhaal is.
Er blijft nog heel veel geheim en het plot van het verhaal is zo spannend en onverwachts, dat ik nu al niet kan wachten om deel 2 te gaan lezen. Ik wil weten hoe het afloopt met Kallia, ik wil weten welke geheimen Jack allemaal heeft en wat er precies is gebeurd tijdens het laatste opteden dat Daron heeft gegeven. Er zijn nog zoveel vragen, waar hopelijk in deel 2 het verlossende antwoord op komt. Het verhaal leest vlot, er is magie, er zijn geheimen (veel) en er is spanning en romantiek. En het plot is ook erg goed.
Kortom: een echte aanrader wat mij betreft!

Meer recensies van Mariëlle