Stas Reskon- op zoek naar gevaar

Mariëlle 25 september 2023

De kleuren van schaduw

Het is vier maanden geleden dat de steen in het bezit van Kell kwam en sinds zijn pad dat van Lila Bard kruiste. Vier maanden sinds prins Rhy gewond raakte en de beruchte tweeling van Wit Londen werd verslagen. Nu, rusteloos sinds hij is gestopt met het smokkelen van magische goederen uit de verschillende Londens, wordt Kell ’s nachts geplaagd door nachtmerries aan wat er gebeurd is in Wit Londen, en overdag door herinneringen aan Lila.

Intussen maakt Rood Londen zich op voor de Element Spelen, de Essen Tasch, een extravagante internationale magiewedstrijd die bedoeld is ter vermaak en om aangrenzende landen te vriend te houden. De deelnemers zijn allemaal met zorg geselecteerd door meester Tieren, hogepriester van het Londense Heiligdom.

Wanneer Lila Bard, die nogal eens de neiging heeft om problemen op te zoeken, een plaats heeft bemachtigd op een echt piratenschip en vervolgens hoort dat haar kapitein van plan is om mee te doen aan dit magische toernooi, besluit ze dat ze niet achter kan blijven en ook koste wat kost mee zal gaan doen aan dit toernooi.
Om haar plan te laten slagen, zal ze een oude vriendin op moeten zoeken om haar te helpen met het maken van haar masker, wat alle deelnemers verplicht op moeten tijdens de gevechten.

…”Wat heb je hier in vredesnaam mee gedaan?” Zei Calla ontzet.
..“Kun je het repareren?”
Calla schudde haar hoofd. “Ik kan beter opnieuw beginnen”.
..”Nee”, zei Lila koppig en ze stak haar hand ernaar uit. “Ik ben eraan gehecht geraakt. Je kunt hem toch wel een beetje verstevigen?”
“Waarvoor?” Vroeg Calla met een schalkse blik. “Een veldslag?”
..”Tac, Lila, excentriek is één ding, maar dit is waanzin. Je bent toch niet van plan om mee te doen aan de Essen Tasch?”
“Hoezo?” Vroeg Lila plagerig. “Is dat soms niet damesachtig genoeg?”
..”Maar je staat niet op de lijst”
“Maak je daar maar geen zorgen over”, zei Lila met een zelfverzekerd lachje.
…Calla zuchtte. “Stas Rekon”, mompelde ze. “Op zoek naar gevaar”…

Terwijl iedereen het druk heeft met de voorbereidingen voor dit toernooi, gebeurt er in Wit Londen iets wat helemaal niet zou moeten kunnen en maakt een oude vijand zich op om zijn plaats weer in te nemen.

Maar de balans van magie is kwetsbaar. Als één stad opbloeit, moet een andere ten onder gaan…

Wederom prachtig geschreven. Je ziet de verschillende kleuren Londens (wit, rood, grijs) zo voor je. De personages worden in dit deel ook veel meer uitgewerkt, wat het verhaal meer diepgang geeft. Ik vind het mooi om te lezen hoe Lila zich ontwikkeld heeft en de band tussen Kell en Rhy is ook fascinerend.
De cliffhanger belooft heel veel spanning en sensatie in het laatste deel! Ik kan niet wachten om die te gaan lezen.

Meer recensies van Mariëlle