Een heerlijk thriller die smaakt naar meer.

Marijo Bakker 04 maart 2023

Bindwijze: Paperback
Pagina's: 300 pagina's
Druk: 1e
Taal: Nederlands

Dit boek heb ik gekregen als recensie-exemplaar van De Crime Compagnie. Heel hartelijk dank hier voor. Deze auteurs waren voor mij onbekend. Ik was dus heel nieuwsgierig.

Achter de naam Sophie Wester gaat het schrijversduo Sophie Fraza en Ester Ankoné schuil. Hun missie is om spannende verhalen te schrijven waarin de lezer zich kan verliezen.

Achterflap:

Birgit Zilver is een succesvolle arts in haar eigen vruchtbaarheidskliniek. Wanneer haar ex-vriend Sander vraagt of ze hem en zijn vrouw Annabel wil helpen met hun kinderwens, is Birgit zo overrompeld dat ze toestemt. Kort daarna krijgt ze te maken met heftige bedreigingen en raakt ze de controle over haar leven kwijt. In een wanhopige poging om de regie weer terug te krijgen, maakt Birgit een grove inschattingsfout.

De cover:
Die vind ik heel mooi en maakt me nieuwsgierig.
De inhoud en opmaak.
Niet bijzonder maar gewoon duidelijk.

Mijn beleving van het verhaal:
Sophie Wester een heel toegankelijke, prettige schrijfstijl. Soms heb je even tijd nodig om in het verhaal te komen maar dat is nu zeker niet nodig. Het onderwerp
spreekt me aan en ik laat me dan ook meevoeren in de beleving van Brigit Zilver. Ze is een succesvolle arts die een eigen vruchtbaarheidskliniek heeft samen met haar zakenpartner John.
Birgits ex-vriend staat ineens op de stoep met een bijzondere vraag. In een opwelling zegt ze ja waar ze vrijwel direct spijt van heeft. Maar beloofd is beloofd. Daarmee komt ze in een moeilijk pakket wat compleet uit de hand dreigt te lopen. Gelukkig kan ze terecht bij haar steun en toeverlaat buurman Mathieu die haar opvangt als er vreemde dingen gebeuren. Hoe verder je het boek leest hoe mee het je in zijn greep krijgt en niet los laat. Je wilt doorlezen omdat je geen idee hebt hoe dit af loopt. Er komen diverse plot draaien waardoor de spanningsboog blijft bestaan. Het echte plot komt op het einde. Dat was heel verrassend. Echt een heerlijk spannend boek. Deze auteur blijkt al eerder een boek uitgebracht te hebben, dat ga ik zeker lezen.
Dit boek krijgt een dikke 4 sterren.

Meer recensies van Marijo Bakker