Op achterdocht bouw je geen geluk.

Marijo Bakker 29 juni 2019
Mama is hier
Auteur: Mariette Zweer
Uitgever: Ambo/Anthos
ISBN: 9789026346736

Dit boek mocht ik lezen voor de VrouwenThriller Leesclub waar voor ik ze hartelijk wil bedanken.

De cover:
De cover vind ik prachtig. Als ik dit in de winkel zou zien zou ik het zeker oppakken. Jammer dat de auteur niet meedeed in de leesclub. Ik had haar willen vragen of ze model gestaan heeft voor de cover. Ze lijkt er wel op, vind ik.

Korte inhoud:
Olga en Matthijs zijn voor de buitenwereld een heel normaal stel. Matthijs heeft een succesvolle carriere. Olga zorgt fulltime voor het huishouden. Maar dan komen er barstjes in het geluk van het paar. Matthijs komt steeds meer onder druk te staan op zijn werk en sluit zich voor Olga af. Wat houdt hij achter? Als hij alles wat ze hebben dreigt op het spel te zetten moet Olga wel ingrijpen.
Maar is ze zelf wel zo onschuldig?

Mijn bevindingen.
Het boek leest als een trein. Korte zinnen en hoofdstukken. Het verhaal begint boeiend. Ook wel spannend. Maar langzaam zwakt het af. In het midden vind ik het de langdradig worden, gedachten beginnen af te dwalen. Daardoor raak ik het gevoel van het verhaal kwijt. Het verhaal springt van de hak op de tak. Het einde daar in tegen wordt wel weer spannend. Jammer genoeg was het slot voorspelbaar.

Mijn conclusie:
Een prachtige cover die een prachtig spannend boek voorspelde.
Helaas het viel tegen. Het was een leuk boek maar helaas wat verwarrend. Personages niet goed uit gewerkt. Plot niet goed uitgewerkt daardoor voorspelbaar.
Jammer ik had er meer van verwacht.

Meer recensies van Marijo Bakker