Gefluister uit het verleden

Marina67 06 november 2019
De Fluisterman is een boeman uit een kinderversje. Maar Frank Carter heeft zich deze identiteit aangemeten en diverse slachtoffers gemaakt. Eén daarvan is nooit gevonden en Pete Willis speurt al 20 jaar naar hem.

Tom Kennedy vestigt zich met zijn zoontje Jake in Featherbank, de vroegere "speelplaats" van Frank Carter. Jake is een wat bijzonder en gevoelig kind. Hij is zijn moeder verloren, hij heeft haar onder aan de trap gevonden. Hij leeft in zijn eigen wereldje en lijkt dingen te zien die er niet zijn, zoals een klein meisje met wie hij praat. En Jake hoort in het nieuwe huis gefluister......
Tom heeft een moeizame relatie met Jake, de geschiedenis herhaalt zich want hij had ook een moeizame relatie met zijn vader.

Neil Spencer verdwijnt in Featherbank, 20 jaar nadat Frank Carter is opgepakt. Is er een copycat van de Fluisterman bezig?

Uiteindelijk komen heden en verleden samen, en de ontknoping is best onverwacht.
Maar voordat het zover is gaat het verhaal wel alle kanten op. Ik vond het boek best spannend en de schrijfstijl vlot en prettig. Echter snapte ik ook dingen niet. Hoezo ziet en hoort Jake dingen die er niet zijn? Wat heeft het verleden van Rebecca (moeder Jake) er nu mee te maken?
De relatie vader-zoon is naar mijn idee eigenlijk de basis van dit verhaal, in meerdere opzichten, maar dat raakt enigszins ondergesneeuwd door de vele andere lijnen en gebeurtenissen.

Voor mij 3 sterren waard

Meer recensies van Marina67