Geschiedenisles

Marina67 07 april 2020
Elsa Ruys is de dochter van Marcus Ruys, emeritus hoogleraar in oudheidkundige geschriften. Als Marcus vermoord wordt beland Elsa in een surrealistisch avontuur. Ze ontmoet daarbij twee mensen die haar vader ook kenden. Marcus zette vroeger altijd speurtochten uit voor Elsa. Dat heeft hij vlak voor zijn dood ook gedaan.
Met zijn drieën proberen ze de aanwijzingen van Marcus te ontcijferen, daarbij slaan ze op de vlucht voor de politie en het leger van IV .

In dit boek herkent de lezer de stijl van Arjen Lubach. Alles is over the top. Intussen heeft Lubach geschiedenisles. Er zit enorm veel vaart in het verhaal wat maakt dat je wilt blijven doorlezen.
De ontknoping vond ik wat magertjes. Ik heb het boek met het nieuwe einde gelezen en ben benieuwd hoe de officiële ontknoping was.

Voor mij 3,5 ster

Meer recensies van Marina67