spannend maar ook ingewikkeld

Marjolein 19 februari 2020
Ik twijfel of ik er 3 of 4 sterren aan geef. Ik vond het boek de eerste helft heel spannend, maar de stukken over de visioenen en de achtergrondinformatie haalden voor mij de vaart er teveel uit. Zelfs met enige bijbelkennis vond ik het te ingewikkeld. En volgens mij leest het ook goed zonder die achtergrondinformatie, hoewel je dan ook weer een deel van het plot minder zal begrijpen. De personages blijven een beetje 'vlak' waardoor ik ook minder het verhaal in 'getrokken' werd. De vergelijking met Dan Brown kan ik wel zien. Het voordeel van Jeroen (in dit boek) is dat het zich in Nederland afspeelt waardoor meer mensen een vorm van herkenning zullen vinden. Grappig dat er aan het eind ook een plattegrondje is opgenomen van de route uit het boek.

Meer recensies van Marjolein