bijzonder woord

MarlousDemian 12 april 2024
Via de leesclub van de boekenreizigers mocht ik ook nu een boek van Luc Vos lezen. Na zelf ‘Zeven’ en via de leesclub ‘Paternoster’ mocht ik ditmaal ‘Het Woord’ lezen.
‘Het Woord’ is alweer het derde deel over het team van Anne Verelst.
De Antwerpse politie wordt geconfronteerd met de verdwijning van enkele vrouwen. Er ontbreekt van de mogelijke daders elk spoor. De vrouwen lijken ineens in rook te zijn opgegaan. De camera’s laten het ene moment zien waar ze zijn en het volgende moment zijn ze verdwenen. Anne is na een tijd afwezig weer terug, maar direct is er de strijd tegen de klok. Niet alleen op het werk is het zwaar, maar ook in haar privé situatie heeft Anne het niet gemakkelijk. Gaat het Anne lukken om de daders op tijd te vinden? Zou de predikant die op elke hoek van de straat verschijnt kunnen helpen? Hij verkondigt tenslotte dagelijks ‘het Woord’ en ziet veel mensen voorbij komen.
Het Woord is een spannende politiethriller. Je beleeft het verhaal als lezer vanuit inspecteur Anne, maar ook vanuit de daders en een klein deel vanuit de slachtoffers. Door deze wisselingen krijg je een goed beeld van wat er in de personages omgaat. Wie de dader is, wordt al snel duidelijk, maar het hoe en waarom wordt pas gaande het verhaal duidelijker.
Ook in dit deel is het weer genieten van de vlotte, concrete schrijfstijl van Luc Vos. Ik had alleen een klein beetje moeite met de herhalingen vanuit de daders. Dit maakte het wat lang en daardoor verloor ik een beetje plezier en ging het voor mij ten koste van het verhaal. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet opnieuw heb genoten van het verhaal verder.
Het plot is me na het lezen van het boek nog erg bijgebleven. Dat maakt dan ook weer dat ik het boek wel weer erg goed vond.

Meer recensies van MarlousDemian