Liefdesverhaal

MaryamThomasse 21 november 2020
Willow moet na het beëindigen van haar relatie met Garry-met-dubbel-r, een nieuwe woning vinden. Omdat ze doordat ze een kaarsenmakerij heeft en overal kan werken, besluit ze te reageren op een advertentie. Hierbij wordt een jaar lang gratis wonen aangeboden in een knus dorpje Happiness wat hoort bij Harmony Castle. Het dorpje ligt meer afgelegen dan Willow had verwacht en de huizen zijn iets minder pittoresk, maar de plek is heerlijk, aan de kust.
Meteen bij aankomst maakt Willow kennis met Andrew, de aannemer/klusjesman van het dorp en daarbij een aantrekkelijke verschijning volgens Willow. Samen gaan ze aan de slag om het dorp aantrekkelijker qua uiterlijk te maken, de saamhorigheid te vergroten en toeristen/toekomstig en bewoners naar het dorp te laten komen.
Al snel vliegen ook tussen deze twee de vonken over.

Het dorpje Happiness is het eerste deel van een tweeluik over de vriendinnen Willow en Ruby. De auteur Holly Martin heeft al meerdere feelgoodseries geschreven. Voor mij was dit de eerste kennismaking met deze schrijfster.

Het boek “het dorpje Happiness heeft een kleurrijke en vrolijke cover, net zo vrolijk als het boek is. Het verhaal leest vlot, het taalgebruik is niet moeilijk. Het is geen verhaal met erg veel diepgang of levens lessen. Maar soms lees je natuurlijk ook gewoon als ontspanning en dan is dit een prima boek.

Meer recensies van MaryamThomasse