Verhaal met diepgang

MaryamThomasse 06 januari 2020
Als Melanie aan de arm van haar vader in haar bruidsjurk de trap af wil lopen, beseft ze ineens dat trouwen met Duke helemaal niet is wat ze wil. Ze maakt op dat moment de dappere beslissing om de bruiloft af te blazen. Melanie pakt haar oude leven in haar juwelierszaak weer op, maar lijkt steeds minder plezier te beleven aan luxe vakanties, diners in sterrenzaken en dure merkkleding. Zeker nadat ze Alex leert kennen, de koerier die de sieraden voor de winkel vervoerd. Hij komt uit een totaal andere wereld dan die waarin Melanie opgegroeid is. Ze maken kennis met elkaars familie, vrienden en gewoontes, leren vanuit elkaars perspectieven te kijken en ontwikkelen zich hierin. Is hun liefde groot genoeg om de verschillen te overbruggen en vooral kunnen ze leven met de fouten die ze in het verleden gemaakt hebben?

Ik mocht een ongecorrigeerd exemplaar van het nieuwste boek van Aline van Wijnen lezen. Na Halsoverkop en Liefde met gebruiksaanwijzing is dat het derde boek van de schrijfster die in 2016 een schrijfwedstijd van Vriendin won.

En wat een prachtig verhaal is dit! Op de cover staat roman, en dat is precies wat het is. Deels feelgood maar het verhaal gaat veel dieper dan een standaard feelgoodroman. Als lezer werd ik aan het denken gezet over de keuzes die ik in mijn leven gemaakt heb en hoe ik over bepaalde zaken denk. Zit ik ook zo vast in een patroon, waarin ik voldoe aan de verwachtingen die anderen hebben of durf ik keuzes te maken die voor mij goed voelen en waarbij ik mensen in mijn omgeving teleurstel en me misschien zelfs moet verdedigen?

Meer recensies van MaryamThomasse