Een feelgood zoals een feelgood hoort te zijn.

MaryamThomasse 28 juli 2021
Maud werkt in de juwelierszaak van Melanie en heeft sinds haar jeugd maar 1 droom: rijk worden, desnoods door een rijke man aan de haak te slaan.
Chris heeft sinds zijn jeugd geen droom maar een doel: succesvol zijn als zakenman en zijn imperium uitbreiden. Hij “doet” niet aan relaties en laat dat zijn dames (sugarbaby’s) duidelijk weten voordat ze hem vergezellen naar sociale activiteiten.
Maud en Chris kennen elkaar via de juwelierszaak en Maud gaat akkoord met de voorwaarden van Chris, maar hoopt stiekem dat hij toch voor haar zal vallen.
Dit lijkt niet te gaan gebeuren, of toch wel?

Aline van Wijnen weet haar personages zo te beschrijven dat je ze zo voor je ziet, het zijn echte mensen. Met hun goede en minder goede kanten, twijfels en frustraties.
Zo is Maud niet alleen maar sympathiek, hoewel je begrijpt waar dit vandaan komt, vraag je je ook af waarom ze deze manier kiest en waarom ze streeft naar afhankelijk te zijn van iemand anders.
Chris maakt andere keuzes door zijn slechte jeugdervaringen, maar wordt hij daar gelukkig van?
Je kunt dromen of doelen hebben, maar gevoelens laten zich niet plannen, ze overkomen je.

Gelukkig op Ibiza is alweer het vijfde boek van Aline van Wijnen, ze is een meester in het schrijven van een feelgoodroman met diepgang, nooit zijn haar personages recht-toe-recht-aan, maar net als wij allemaal soms gelukkig, soms ongelukkig, niet alles loopt volgens planning en hun reacties zijn onvoorspelbaar.
Dit boek verteld het verhaal van Maud, maar Melanie, Alex, Duke en Fedde zijn bekenden uit Bestemming geluk. Hopelijk komt er nog een boek waarbij we verder mee kunnen leven met het leven van deze mensen.

Meer recensies van MaryamThomasse