Prachtige feelgood met diepgang

MaryamThomasse 30 april 2023
Als je als lezer voor een onsympathiek hoofdpersonage toch sympathie voelt dan heeft de auteur een heel goed verhaal geschreven!

Dit is het geval bij Miranda het hoofdpersonage van Eerlijk duurt het langst van Aline van Wijnen.
Miranda is erg materialistisch ingesteld en kijkt neer op alles wat ze als “burgerlijk” beschouwd. Dan verliest Maranda haar baan, huis en relatie en gaat ze bij haar tante wonen in het klein dorpje waar haar tante een boekwinkel runt. Miranda ontmoet mensen die anders zijn en leven dan ze gewend is, langzaam aan omarmd ze dit leven en vind nieuwe vriendschappen, werk, woning en liefde. Miranda groeit als mens en wordt de betere versie van de oude Miranda.

Aline van Wijnen is er wederom in geslaagd om een heerlijke feelgoodroman te schrijven. Altijd met diepgang, vlot geschreven en als lezer heb ik altijd reflectie momenten (hoe sta ik in het leven, hoe zien anderen mij) waarbij de titel van het boek een belangrijk thema is in het verhaal.

Meer recensies van MaryamThomasse