Prachtig (liefdes)verhaal

MaryamThomasse 12 januari 2021
Janna vind na het overlijden van haar oma een kistje met voorwerpen die zowel haar ouders als Janna niet kunnen plaatsen bij de vrouw die oma was. Janna gaat op onderzoek uit en komt daarbij via Parijs in Wit-Rusland. Wat was de connectie van oma Elle met dit land, waarom kent niemand haar geschiedenis?
Het boek vertelt in twee verhaallijnen de geschiedenis van Ella/Elle en de zoektocht van Janna, deze verhaallijnen vloeien in elkaar over en vertellen zo op een natuurlijke manier het verhaal van Ella. Het is een verhaal over liefde, vriendschap, dapperheid, en vertrouwen , maar ook de gruwelijkheid van de Duitsers tijdens WOII en de vernedering van de joden.
Er zijn boeken die je niet weg kunt leggen omdat je wil weten hoe het verhaal afloopt en tegelijkertijd wil je niet dat het boek uit is. Dit boek valt voor mij in deze categorie!
Het is een verhaal waarbij ik me afvraag hoe ik in zo’n situatie zou reageren en handelen. Vooral Ella blijft in mijn hoofd zitten.
Na 3 echte feelgoodromans, heeft Aline van Wijnen mij verrast met dit prachtige boek.

Meer recensies van MaryamThomasse