Mooi en duidelijk boek over de tarot

MarYan 14 april 2023
"Elke tarotkaart is een spiegel waarin je een deel van jezelf, je leven en de wereld herkent"

De beeldentaal van de tarotkaarten vind ik nog niet zo eenvoudig te duiden. Maar daarbij is dit boek dus juist van grote waarde. Annick van Damme legt het allemaal heel helder en duidelijk uit.
Elke kaart wordt uitgebreid behandeld en geduid, ook geeft ze uitleg over de elementen en de getallen. Er zijn voorbeelden van kaartleggingen en ze geeft ideeën om vragen te stellen. Ik heb er al een paar gedaan en was verrast wat er uitkwam. Het is wel van belang om met een juiste houding en vanuit rust hier mee bezig te gaan en niet snel even een kaartje trekken.
Vroeger deed men wel de toekomst voorspellen via de tarot maar het is eigenlijk meer de bedoeling dat je je eigen wijsheid ontdekt en de verbinding met het universum.

Het tarotspel bestaat uit 78 kaarten. De grote arcana bestaat uit 22 kaarten met als thema's de levensloop en persoonlijke ontwikkeling, en de kleine arcana heeft er 56. Die gaan over uitdagingen en beproevingen. Arcana betekent: wat verborgen is.. Ook over de oorsprong, die in de 15e eeuw ligt vertelt de schrijfster iets.

~Wil jij meer in verbinding komen met jezelf en het leven?
~Wil je je intuïtie versterken en erop durven vertrouwen?

De tarot kan je helpen je weg te vinden en te verduidelijken.
Dit boek (en een set tarotkaarten) kan je daarbij helpen.
Het beste koop je dan de Rider Waite kaarten in eerste instantie.
Ik vind het een leerzaam en mooi uitgevoerd boek en ga zeker nog verder op ontdekkingsreis!

Meer recensies van MarYan