Pannenkoeken zijn dodelijk

maryse 03 mei 2024
Een succesvolle schrijfster Athena Liu heeft wat te vieren haar boek wordt verfilmd, samen met een oud klasgenoten/ student genoten Junniper Song Hayward gaat ze dit vieren.
Lekker dronken worden en vervolgens honger krijgen in een pannenkoek.
Maar dan stikt Athena, Junniper doet wat ze kan maar het mocht niet baten. Athena is er niet meer.

Voordat er pannenkoeken gebakken werd laat Athena zien dat ze bezig is met een nieuwe boek waarover ze nog niet met iemand hebt besproken.
Het lag zo voor het oprapen voor Junniper dat ze na de dood van haar "vriendin" heeft meegenomen. En daarmee schrijft ze een geweldige boek.

Opeens is Junniper een bestseller schrijfsters en krijgt alle roem en aandacht. Maar er zijn ook kritische lezers en er vallen een paar dingen op aan Junnipers nieuwe boek.
Twitter gaat los en Junniper wordt flink aan de kaak gesteld. Zal ze het volhouden met liegen of gaat ze alles opbiechten?

Hoofdpersoon Junniper is geen sympathieke Hoofdpersoon je krijgt soms medelijden met haar maar ook vaak dacht ik je verdiende loon.
Leuk om eens een kijkje te nemen in de keuken van de schrijvers wereld hoe een boek ontstaat en vorm gaat geven totdat die eindelijk echt wordt uit te geven en in de boekwinkels liggen.

Ik hoop alleen niet dat het echt zo'n gemeen wereldje is hoe het is beschreven in dit boek.
Online kunnen de meeste mensen erg hard zijn. Er wordt gesproken van horror maar dat vind ik niet wel een thriller.

Rebecca F. Kusang schrijft het erg goed, dit boek leest erg lekker. Alleen mis ik wat puntjes in het boek. Die mochten van mij opgehelderd worden of meer beschreven. Waarom neemt de zus van Junniper, Rory niet meer op. Waarom zegt de moeder van Athena dat ze meteen wist dat haar dochter de tweede boek niet hebt geschreven?

Maar ik heb ontzettend genoten van Yellowface dank je wel.

Meer recensies van maryse