Einde was te langdradig voor mij.

maryse 30 juni 2020
Er zijn leuke personages te lezen in dit boek. Maar de hoofdpersoon is toch Jeppe die het onderzoek leid van het lichaam die gevonden is in het fontein. Het lichaam was helemaal leeggebloed.
Ik merkte aan het boek dat sommige personages verwijzen naar een andere boek die eerder is geschreven. Deze heb ik (nog) niet gelezen.
Er is ook een oud dametje die geen zin meer heeft in het leven en ontmoet een interessante buurman. En er is ook een onderzoekagente Annette die nu met zwangerschapverlof is, maar laat haar gezin in de steek om toch mee te kunnen doen aan het onderzoek. Ik kon weinig in Anette verplaatsen omdat ik zelf nu in de situatie ben en ik mijn werk echt nu niet belangrijker vind dan mijn nieuwe gezin. Ik begon ook aan deze personage te ergeren.
Het verhaal kabbelt een beetje voort maar echt een wauw of spannend wordt hij eigelijk niet. Toen de moord was opgelost werdt het voor mij beetje een drama verhaal met hier en daar de losse eindjes weer vast te maken. Vond het erg saai het einde omdat de moord(en) op gelost waren en ik vond dat wel genoeg. De drama losse en vaste eindjes had de schrijver beter eerder in het boek kunnen uitleggen zodat de lezer een completer verhaal krijgt. Nu lees je eigelijk losse verhaaltjes op het einde terwijl het hoofdstuk al voorbij is. Dat vind ik niet fijn lezen. Ik weet niet of ik snel nog een boek van haar ga lezen want ik vind dit geen prettige leesstijl.

Meer recensies van maryse