Een Midsommer om nooit te vergeten.

maryse 09 november 2021
Na een verdrietig en zware periode uit Bell's leven heeft ze haar leven op de rit. Maar na een telefoontje van het ziekenhuis staat het leven van familie Mogert en van nanny Bell op de rit.
Elk jaar keek Bell en familie Mogert uit naar de vakantie op de Summer Isle ook wel Strommskar genoemd. De eilandjes zijn zo dichtbij elkaar dat het lijkt alsof ze in het water elkaar de hand geven. De kinderen Mogert Linus en zijn tweelingzusjes Elise en Tilde geven de eilandjes een leuke naam zoals Dead Man Bones of 007 dat is de mysterieuze eiland waar niemand zomaar mag aanmeren omdat daar een rijke familie woont maar niemand weet wie dat zijn. En waar is toch dat geheime strandje waar hun vader Max altijd over heeft.

Hier viert Bell de Midsommer met haar vrienden en daar ontmoet ze Emiel. Ze had nooit geweten dat Emiel haar voor veel ellende bezorgt.

Ik heb met veel plezier meegedaan met de leesclub van De Zweedse Affaire. Mooiste van dit boek was toch echt de omgeving en hoe het beschreven was je waande echt op de Summer Isle eilandjes en zag dit ook echt voor je. Ik droomde zelf dat daar was op vakantie. Helaas miste ik wel meer achtergronden van verschillende personages in het boek. De Flashback was soms lastig want je moest raden over wie het ging en was ook erg vaag. Ik had liever een groot hoofdstuk met de flashback. De rustige stijl bevalt mij wel met lezen ik vind dat niet erg, Karen Swan schrijft op een rustige kabbelt tempo maar wel interesant genoeg om verder te lezen. Deze manier van schrijven lees ik heel graag en daarom had voor mij dit boek nog 2x zo dik mogen zijn. Als er een tweede deel zou komen dan lees ik deze graag want ik wil graag weten hoe het met Bell en andere personages zou gaan. Dit was de eerste boek van Karen Swan die ik gelezen heb maar omdat ik de manier waarop zij schrijft erg prettig vind om te lezen, zal ik vaker een boek van haar lezen. Heel erg bedankt dat ik mocht lezen uit de Zweedse Affaire meedoen met de leesclub van Hebban is echt een aanrader.

Meer recensies van maryse