Een mooi begin van een Trilogie

13 oktober 2019
Ik moet bekennen dat dit boek een beetje traag op gang komt. In het begin van het boek maak je namelijk vooral kennis met de verschillende personages clans en de wereld waarin het boek zich afspeelt. Wat ik wel fijn vond is de verdeling van de hoofdstukken je weet precies over wie het gaat. Nu vond ik het persoonlijk niet heel storend dat het wat traag op gang kwam omdat ik van te voren wist dat dit verhaal een trilogie zou worden en dan is het ook wel fijn om de wereld goed te leren kennen. De personages ontwikkelen zich snel en worden langzaam aan met elkaar verweven. Een van de sterke punten van dit boek vind ik de personages. Vooral de jonge Jima heeft mijn hart veroverd. Hoe hij van jongetje van 13 langzaam aan magie ontdekt en op moet groeien tot volwassen man om over het land te regeren. Vanaf pagina 100 ongeveer komt er meer vaart in het boek en komen er ook langzaam aan vijanden te voorschijn. Vanaf dat moment word de band tussen verschillende clans en personages ook steeds sterker. Verder komt er volop magie in het boek voor en daar hou ik van.

Waar het boek dus langzaam aan op gang komt gaat het daarna in een prettig tempo verder en blijf je door lezen. Doordat er veel gebeurd en je het verhaal vanuit verschillende personages leest word het ook nooit saai. Het eindigt natuurlijk met een open einde omdat het deel 1 is van een trilogie. Maar ondanks de kleine minpuntjes is dit een heel mooi begin van een magische trilogie. Daarom krijgt het boek een welverdiende 7,5 en als de vervolg delen in de zelfde lijn doorgaan als dit boek dan kunnen die nog wel eens hoger gaan score.

Meer recensies van