prachtig verhaal over een zwaar onderwerp

19 september 2019
Wauw wat een toffe cover heeft dit boek! Sorry dat moest ik even kwijt ik vind hem echt heel mooi. Daarnaast is het een hardcover en dat is ook wel erg fijn in de boekenkast straks. Maar dan het verhaal. Susanne Koster schrijft in Zwarte Lieveling over een onderwerp wat helaas vandaag de dag nog steeds actueel is. Ik vind het super knap dat ze over zo’n onderwerp durft te schrijven. Ze doet het op zo’n ontzettend sterke manier. Vanaf het aller eerste moment leef je al mee met Saskia en de dingen die haar worden aan gedaan door haar stiefvader. Hoe dieper je in het boek komt hoe meer je te weten komt over wat er allemaal gebeurd is. Maar Zwarte Lieveling is meer dan een boek alleen over het aangrijpende onderwerp. Het is namelijk ook een boek over hoop. Vanaf het moment dat Saskia in het kindertehuis komt merk je dat ze een klein beetje hoop begint te krijgen. Langzaam aan begint ze dingen te verwerken en probeert ze haar leven weer op te pakken. Dit gaat met vallen en opstaan maar dat is natuurlijk niet zo gek na alles wat ze heeft meegemaakt. Susanne Koster heeft een super fijne schrijfstijl. Door haar schrijfstijl lees je het boek in een ruk uit

Al met al is Zwarte Lieveling een heftig boek wat ontzettend goed is geschreven. Ik ben dan ook erg benieuwd naar het vervolg deel in deze serie. Het boek krijgt van mij dan ook een dikke 9.

Meer recensies, interviews etc kun je lezen op www.bookstamel.com

Meer recensies van