Probeert je continu op het verkeerde been te zetten

De bigamist - Rona Halsall

Als Emma hoogzwanger in de wachtkamer van de verloskundige zit, ziet ze ineens in een tijdschrift één van haar kunstwerken voorbijkomen in een huis wat een architecten prijs heeft gewonnen. Niet zomaar een prijs maar een prijs die haar man heeft gewonnen. Als Emma direct verhaal wil halen bij haar man door hem op te bellen, neemt een vrouw op die zegt “De vrouw van Sam te zijn”.

“Nog geïrriteerder dan ze al was zei ze ongeduldig en met schelle stem: “Ja, met Emma, Sams echtgenote. Kan ik hem misschien even spreken? Even bleef het stil. “Eh, hoe bedoelt u? Ik ben Sams vrouw”.

Wat een daverende start van een proloog. Hierna ga je 14 maanden terug in de tijd. Emma heeft een zeer zware periode achter de rug waar ze te maken heeft gehad met diverse vormen van rouw. Op advies van de huisarts start Emma met rouwverwerkingstherapie. Door deze sessies raakt ze goed bevriend met Faith één van de spreeksters en met haar broer Sam krijgt ze een relatie. Als snel blijkt Emma zwanger te zijn van Sam en komt de relatie in een vogelvlucht terecht. Ze gaan samenwonen en gebeuren er tevens hele vreemde en gevaarlijke dingen, komt dat door de hormonen? Emma heeft een onbehaaglijk gevoel, gaat het niet allemaal te snel. Waarom is Sam alleen van ma t/m do thuis?

Het lijkt allemaal een voorspelbaar verloop te krijgen maar er zijn meer mensen met geheimen en als dat allemaal samenkomt….. Dan maakt een kat in t nauw rare sprongen.

De Bigamist is een vlot en verrassend boek, een psychologische thriller die je continu op het verkeerde been probeert te zetten. Ondanks die elementen en de daverende start was het voor mij gewoon een prima boek, geen topper. Gebeurtenissen volgen elkaar snel op, zonder dat er voor mij echt veel spanning opbouw was en hier en daar ook wel wat voorspelbaar.
Het einde maakt daarentegen veel goed, waardoor ik mij afvraag of er nog een deel 2 komt, want dan ben ik toch wel erg benieuwd!

Meer recensies van Melissa | Moeder en dochters lezen