Tof jeugdboek! Veel vaart, is mysterieus, heeft actie, is spannend en dat maakt allemaal wat emoties in je los

Het eerste deel van deze serie is opnieuw uitgegeven en nu verkrijgbaar als paperback.
Ik ken het boek alleen van naam en was dus zeer benieuwd naar dit jeugdboek.

Thomas wordt wakker in een compleet andere omgeving, de Laar. Hij heeft geheugenverlies en herinnert zich helemaal niets meer alleen zijn naam nog. De wereld is vreemd en er worden allemaal vreemde woorden gebruikt. Zoals nobie, sjakkel, klunk en er zijn gevaarlijke wezens, grievers.

Het middelpunt van de Laar wordt elke avond hermetisch afgesloten. Dan komen de vreselijke grievers tot leven. De muren in het labyrint verschuiven elke dag, waardoor het labyrint altijd anders is.

Elke maand komt er een nieuwe inwoner in een box naar het middelpunt van de Laar. Tot dat de dag na Thomas nog iemand arriveert en ze een boodschap bij zich heeft “Zij is de laatste!”
De nood om dit klunkige labyrint op te lossen en de weg naar huis te vinden wordt alleen maar groter en urgenter.

Als 2 inwoners niet op tijd terug zijn uit het labyrint voordat de ingangen sluiten. Staat Thomas voor een onmogelijke keuze. Houden aan de regels en niet ‘s nachts het gevaarlijke labyrint in rennen of hulp bieden en kijken of ze kunnen overleven.

Al snel blijkt dat niet alleen de laatste persoon is gebracht maar ook nog eens dat het einde ingang is gezet. Hoe gaan ze ontsnappen uit dit vreselijke labyrint en wie zit er achter?

Wat een enorm tof jeugdboek is dit. Het boek heeft veel vaart, is mysterieus, heeft actie, is spannend en dat maakt allemaal wat emoties in je los. Er zit een diversiteit aan personages in waardoor je al snel iemand kan vinden om je mee te identificeren.
De auteur heeft een bijzondere dystopische wereld weten neer te zetten. Waarbij je je ook geregeld af vraagt wat zou ik doen?
Het boek is te vergelijken met series zoals de Hongerspelen, een serie om te verslinden.

Meer recensies van Melissa | Moeder en dochters lezen