Wauw!

MetaenMarjolein 22 maart 2024
Uit! Dicht! Over! ⁣⁣⁣
Met een grote glimlach sla ik dit boek dicht... Uit! Dicht! Over! ⁣⁣⁣
Met een grote glimlach sla ik dit boek dicht... WAUW! ⁣⁣⁣
⁣⁣
⁣In het eerste boek gingen we samen op reis met zeven reizigers, op zoek naar zeven poorten met zeven wachters, op zoek naar de schat van de Roverkoning. ⁣⁣⁣
⁣⁣
⁣Ik zal niet te veel verklappen maar ik kan je wel vertellen dat het gelukt is om dit toffe verhaal mees-ter-lijk te laten eindigen. Een lach, een traan, cliffhangers en open-mond momentjes (OMG!) ... Dit boek bevat het allemaal! ⁣⁣⁣
⁣⁣
⁣Het tweede deel pakt het verhaal op waar het gebleven was en zet de reis voort die Ellie, Kobold, de spinster, de vos, Abdul de schim, Pjotr en Moira waren begonnen. ⁣⁣⁣
⁣⁣
⁣Zeven hoofdpersonen lijkt misschien veel en ik heb me laten vertellen dat dat vaak wordt afgeraden.. Maar in deze serie zijn de personages zo ontzettend goed uitgewerkt. Ze hebben elk een eigen stem en een eigen belangrijke bijdrage aan het verhaal. Na het lezen van het tweede boek kun je niet anders dan ze in je hart sluiten. ⁣⁣⁣
⁣⁣
Eindelijk krijg je de antwoorden waar je na het eerste boek op zat te wachten. ⁣⁣⁣
En elk antwoord is een soort cadeautje met een hele grote strik er omheen. Het verhaal is zo goed uitgedacht en opgebouwd. De terugblikken en vooruitblikken zitten precies op het juiste moment in het verhaal. ⁣⁣⁣
⁣⁣
Wat een fenomenaal boek en wat een geweldig mooi eind!⁣⁣
Aanrader vanaf tien jaar ⁣⁣
⁣⁣
⁣Tip: lees boek 1 van De zeven sleutels voor in een bovenbouwklas en laat de kinderen zelf het tweede deel lezen. Dit is namelijk een duologie die motiveert en zal aanzetten tot lezen. En samen van hetzelfde verhaal genieten is toch het mooiste wat er is?⁣⁣⁣
⁣⁣
Gefeliciteerd Tom met dit mooie slotstuk van een hele toffe reis. Ik hoop dat de inkt in de pen die je hebt gekregen van ons nog lang niet droog is. We hopen nog héél véél boeken van je te mogen lezen! ⁣⁣⁣

Meer recensies van MetaenMarjolein