Leuke pranks waaronder de 'dubbele omslag'

MetaenMarjolein 07 april 2024
Dat de boeken van Jozua Douglas voor enorm veel leesplezier zorgen, is te merken aan de grinnikende kinderen tijdens het zelfstandig lezen. Ook worden de boeken vaak gekozen als leerlingen een boek promoten.⁣⁣⁣⁣
⁣⁣⁣⁣
In groep 7 zit een echte fan: Saar. Toen het laatste deel van Bureau S.P.E.U.R.N.E.US. uitkwam, rende zij direct naar de boekhandel. Wij vroegen haar Professor Gaap, hoe word je een supersaaie sufkop? te lezen, zodat wij zelf niet in slaap zouden vallen tijdens het lezen van dit boek. Maar tot onze verbazing (op de achterflap staat écht dat het een langdradig, vermoeiend en slaapverwekkend boek is) vond ze het fantastisch!⁣⁣⁣⁣
Saar schreef een samenvatting: ⁣⁣⁣⁣
⁣⁣⁣⁣
“Wil jij een goede grap uithalen bij je juf/meester of je ouders? Dan is dit boek geschikt voor 1 april! ⁣
Hier vind je allerlei tips om een foptopper te worden. Het boek zelf was leuk, maar het was niet echt een verhaal. Er stonden leuke grapjes in. Deze is bijvoorbeeld leuk voor Pasen: Je broer(tje)/zus(je) haalt af en toe wat uit die grote pot met paaseitjes. Tijd om haar eens een lesje te leren door in de pot druiven te doen in plaats van paaseitjes. ⁣⁣⁣⁣
Kortom ik vond het een leuk boek. Ik hoop dat je later door dit boek een goede topfopper wordt!⁣⁣⁣⁣
Groet: groot Jozua Douglas fan!” ⁣⁣⁣⁣
⁣⁣⁣⁣
Buiten de pranks om bevat dit boek prank-etiquette, een grappentoets en een Prank diploma. De dubbele omslag is ontzettend leuk bedacht. Maar het allerbelangrijkste is toch wel dat dit boek de kinderen weer een hoop leesplezier zal bezorgen. En... We zijn stiekem heel blij dat we vandaag niet hoeven te werken. ⁣

We zijn benieuwd naar de volgende ideeën van Jozua Douglas. Die boeken komen hoe dan ook in onze schoolbieb terecht!

Meer recensies van MetaenMarjolein