Prachtig boek over de Tweede Wereldoorlog verteld door de ogen van een zwerfhond

MetaenMarjolein 13 april 2024
‘Beau rekte zich uit op het tapijt, dicht naast de kachel. Zo veel liefde voelde onnatuurlijk, maar wel heel goed. Zouden dit dan mensen zijn die te vertrouwen waren, eindelijk?’

Op een dag wordt zwerfhond Beau van straat gered door Peggy. Ze neemt hem mee naar huis. Beau wordt liefdevol opgevangen bij de familie Alford, eindelijk heeft hij een thuis. Als vervolgens de oorlog uitbreekt en Londen geen veilige plek meer blijkt te zijn, worden Peggy en haar broertje Wilf naar de kust gebracht. Beau en kat Mabel blijven achter bij hun ouders. Na een tragisch ongeval dat Peggy en haar broertjes leven op zijn kop zal zetten, besluiten Beau en Mabel Peggy en Wilf te zoeken, duif Bomber leidt de weg. Zal het ze lukken om hun trouwe baasjes te vinden? Wat volgt is een epische reis door Engeland in oorlogstijd.

Helden van de straat is een prachtig en ontroerend oorlogsverhaal. De dieren sluit je moeiteloos in je hart. Het verhaal is pakkend en de zakdoeken mogen tijdens het lezen niet ontbreken. Ik werd vanaf de eerste pagina het verhaal ingezogen en heb het boek in één ruk uitgelezen. Ik wilde zo graag weten hoe het eindigde. Het verhaal is spannend tot aan de laatste pagina. Niet alleen is Helden van de straat een mooi verhaal over vriendschap en loyaliteit, ook bevat het veel historische gebeurtenissen en geeft het je een beeld van Engeland ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Duif Bomber is mijn absolute favoriet. Wat een held!

Een prachtig mooi ontroerend oorlogsverhaal dat zeker een toevoeging is voor elke schoolbibliotheek of boekenkast. Gaat dat lezen!

Meer recensies van MetaenMarjolein