Boeiende YA thriller !

Mieke Piersma 07 mei 2024
Opnieuw een interessant boek van Mel Wallis de Vries. “Vlucht” is een bijzonder boek met een boodschap voor tieners die het moeilijk hebben en nog zoeken naar hun eigen indentiteit.
Het verhaal verteld over de drie hoofdpersonages: Evi, Jill en Mare die het slachtoffer zijn van ontvoering. Op school doet het verhaal de ronde dat er een man in een zwarte lange jas zich schuil houdt in de duinen en iedereen is er van overtuigd dat dit de persoon is die de ontvoering op zijn geweten heeft.

Het boek heeft een prachtige vormgeving en leest heel prettig. De hoofdpersonen worden door een hoofdstuk steeds gewisseld, zodat je weet wie ze zijn en daarom met hun meeleeft.
Ook leest het fijn dat de personages goed uitgediept worden en dat heel duidelijk de drie meisjes zo verschillend neergezet zijn. Heel knap gedaan van deze schrijfster.
De spanning wordt geleidelijk aan opgebouwd en komt tot een onverwacht plot. Een einde die beslist niet voorspelbaar is.

In het nawoord komt naar voren dat dit verhaal een boodschap heeft. Dat liegt er niet om…al met al een heftig onderwerp!
Ik heb van dit boek genoten en daarom in één adem uitgelezen. Deze YA thriller is niet alleen voor jeugd.
Ik, als senior vond het verhaal zeer boeiend, zoals alle boeken van deze schrijfster.

Meer recensies van Mieke Piersma