Het boek leest als een trein, liever gezegd als een raket!

Mieke Schepens 08 juni 2019
Het verhaal speelt zich af in Parijs: de stad van de liefde.
In de tweeëntwintig jaar dat Charlotte en Philippe Charliers samen leefden waren ze toch soms vreemden voor elkaar. Volgens hem kwam dat omdat vrouwen en mannen van nature anders zijn.
Wanneer alle vrouwen op aarde verdwijnen tast dat ook zijn herinneringen aan haar aan. Hij kan haar verdwijning bijna niet verwerken, vooral omdat op dezelfde dag hun zoon uit hun leven verdween.

We kijken ook terug naar Adam en Eva, of is haar naam toch anders? En is dat gedaan om de vrouwen onder de duim te houden?
"Wie had het originele scheppingsverhaal vervalst?"

Het boek leest als een trein, beter gezegd als een raket! De korte hoofdstukken maken het een heerlijk leesbaar boek. Ik had het boek in een mum gelezen.
De duidelijk beschreven karakters komen tot leven als personages uit een film. Dit wordt versterkt door de sterke dialogen waardoor het lijkt alsof je er zelf bij staat.

Deze roman valt naar mijn oordeel onder onheilspellende sciencefiction; het is angstaanjagend zonder absurd te worden. Ik spreek namens de mensheid de wens uit dat niets van het beschrevene de mensheid zal overkomen.

Ik heb 'eXXit' graag gelezen.

Meer recensies van Mieke Schepens