4,5/5* Het leeft!

Mieke Schepens 10 augustus 2020
Hoe krijgt een auteur het keer op keer in een reeks voor elkaar om de hoofdpersonen verder uit te laten groeien, vraag ik me af?

Het gaat er in ‘Verzwegen trauma’ niet alleen om een enorm probleem op te lossen, maar je leert steeds meer over zowel Sanne, Luca en niet te vergeten de paragnost Will.

Mocht je de eerdere delen niet gelezen hebben is dat geen probleem omdat Skaye ook in dit zesde deel genoeg meedeelt om geen onduidelijkheden te laten ontstaan.

De proloog had me meteen weer enorm nieuwsgierig gemaakt waardoor wegleggen van het boek, ondanks de hitte, geen optie was.
De niet te lange hoofdstukken zijn geschreven uit een wisselend perspectief. In de titel van het hoofdstukken na de proloog lees je uit wiens gezichtspunt verteld wordt en wanneer hetgeen waarover je leest zich afspeelt. De auteur weet de verschillende verhaallijnen op een geloofwaardige manier bij elkaar te laten komen.

Sanne en Luca zijn een prachtteam; vaak denken ze zelfs hetzelfde.

Sommige personages mag je in het begin niet bijzonder, maar dat verandert gaandeweg het verhaal in medelijden.

“Hij had zichzelf sterk gehouden, hij wilde toch dood en veel van wat werd gezegd, kon hem niet zo raken. Maar wat hij niet wenste, was een hongerdood sterven. Wat zou er gebeuren als het voedsel en drinken op waren? Hij zat opgesloten, kon niet lopen, had geen mobiel, geen noodknop en was totaal verlaten.
Voor het eerst werd hij bang.”

‘Verzwegen trauma’ is knap opgezet met een super-spanningsopbouw en de wisselende perspectieven houden je aan het boek gekluisterd. Dit had je niet kunnen verwachten!

Hoe lang duurt het nog voordat we Sanne en Luca in een spannende tv-serie kunnen volgen? Maar wel eerst de boeken lezen!

Meer recensies van Mieke Schepens