wie kan het beste liegen en bedriegen…

Miesleest 05 september 2023
Jackdaw
Na de originele en intrigerende proloog, val je zo in het verhaal, op het plaats delict van een van de moorden van de seriemoordenaar Jackdaw, deze seriemoordenaar heeft telkens de zelfde modus operandi, men vind alleen het hoofd, het lichaam is verdwenen. Rechercheur gaat op eigen onconventionele wijze op zoek naar de moordenaar en zoekt daarbij hulp van Privé-detective Henry. Het verhaal speelt zich af in Londen, heeft korte hoofdstukken en leest lekker snel door. Ook de opmaak het boek is weer mooi, de rode draad door het boek heen, de mooie foto’s van Londen in de kaft, maar het af.

Het sterke punt van het boek is het uitzoeken hoe heeft de moord plaats kunnen vinden, dit was erg leuk om mee te puzzelen, maar wanneer je eerdere boeken van Daniël Cole hebt gelezen, kom je misschien bedrogen uit, want het is een heel ander genre dan de ‘Ragdoll-serie’. Ik verwachte een ijzingwekkende thriller, maar het romcom gevoel nam bij mij de overhand. Het is een eerste deel van een serie en na dit boek blijven er veel vragen over, onafgewerkte verhaallijnen, waar goede ingangen voor een spannender vervolg liggen. De humor lag mij wel in dit boek en eenmaal mijn verwachtingen bijgesteld en na de discussies in de leesclub van Hebban heb ik het boek met plezier gelezen en geef ik deel twee een kans als deze uitkomt, maar dit boek komt bij mij niet verder dan 3 sterren.

De grote vraag na dit boek: wie kan het beste liegen en bedriegen…. Ik hoop het te kunnen lezen in het vervolg.

Meer recensies van Miesleest