verknipt?

MijnBoekKeuze 14 maart 2024
Geknipt voor elkaar - Mienke Fijen

Dit boek las ik met de dames van de books and cocktails leesclub, maar voor ik er erg in had had ik het uit!

De vlotte schrijfstijl van Mienke vol humor, korte hoofdstukken en ook een serieuze kant, maakte dat ik door wilde blijven lezen en aan het einde zat ik met tranen in m’n ogen.. wat een mooi verhaal, feelgood maar realistisch, dit kan echt gebeuren in de werkelijkheid.

Mienke neemt ons mee naar het prachtige Maastricht (je wilt er gewoon meteen naar toe) hoofdpersonen Lara en Boyd hebben sinds de kappersopleiding een droom: samen een salon openen! Alleen daarvoor moeten wel wat hobbels overwonnen worden in de vorm van o.a. hun huidige baas Jules. Lara en haar broer Mick hebben een bijzondere, hechte band en hij helpt hun tijdens het verbouwen van het pand voor de salon. In hetzelfde straatje huist fietsenwinkel Spaak van Thijs en als Lara en hij elkaar ontmoeten voel je meteen de (onderhuidse) spanning knetteren..
maar beide hebben een aardige rugzak om, kunnen ze samen het verleden aan?

De broer van Thijs, Bas vond ik ook een zeer leuk personage, hij heeft veel voor Boyd (en Lara) geregeld en is gewoon een toffe gast!

Echt een dikke aanrader: het dialect wat soms is toegevoegd, de hilarische zinnen, de heerlijke humor, de romantiek, de serieuze kant, alles klopt. Ga het lezen & ervaren!

En drink er een heerlijke cocktail

Meer recensies van MijnBoekKeuze